tisdag 7 maj 2013

Tog med mig grabben o dottern o testa deras nya spön o rullen,åker ner till färjelägret nära där vi bor på orust. måste ju säga att fladen skit köper jag inte igen dotterns rulle höll inte mer än för ett kast sen havrerade den. Jaja dom fick turas om med grabbens grejjer. Hur gick fisket då jo jag kan ju säga att jag har fått 2 nya fiske polare hädanefter. Grabben gör ett kast (aldrig fiskat innan)o får följe av en lite havsöring några kast senare får han en liten torsk o en till sen. Ska byta plats o han ska göra ett kast till o får iväg ett rätt långt kast å börjar veva o då hugger en havsöring i 30cm klassen på draget hehe.men tyvär så sliter den sig. Vi byter plast o fiskar nära färjan o får ett gäng små sejar. Sen provar dottern igen och innan vi ska åka hem för kvällen o får ett gött hugg o jag hör hur det tjuter till från rullen, nu e det havsöring på tänker jag o ser hur det drar i spöt o sen landar hon en torsk runt 30 cm.
Så nu vill dom fiska mera.
/Finnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar